Warehousing services

Als Shiproad zijnde beschikken wij over een totale capaciteit van 185.000m2 opslag ruimte. Als een van de weinige logistiek dienstverleners hebben wij als Shiproad loodsen in ons eigen beheer, wij bieden u per locatie specifieke warehousing oplossingen. Onze loods in Rotterdam-Botlek leent zich voor opslag van consumentengoederen, crossdocken van uw lading en het laden/lossen van auto`s in containers. Tevens ook de opslag van goederen voor de offshore en olie-en gas industrie.

Een nieuwe opkomende specialiteit is e-fullfilment of wel e-commerce logistiek. Wij verzorgen voor u het voorraadbeheer, order picking, verpakken en verzenden. Ook voor overige VAL services kunt u bij ons terecht. Op onze andere locaties verzorgen wij ook andere bijzondere lading typen. Op de Maasvlakte hebben we een loods waar wij uw ADR-goederen (gevarengoed) kunnen opslaan of overslaan. Alle ADR producten worden opgeslagen volgens de laatste richtlijnen en voorschriften van de overheid. Uw gevarengoed staat bij ons op het juisten adres. De vestiging in de Albrandswaard heeft de certificaten voor de food, feed en farmaceutische industrie. De Hoogvliet vestiging is uitermate geschikt voor project logistiek en tijdelijke opslag. Onze warehouses en systemen zijn state-of-the-art en kunnen u onderstaande geruisloos bieden:

Ontvang vrijblijvende prijsopgave

Joost Mooijweer

Business Development

Tel: +31 6 21 195 671
E-mail: joost.mooijweer@neelevat.com

EDI, WMS, Webservices, RF

WMS

Natuurlijk beschikken onze filialen over een state-of-the-art WMS. Ons systeem weet precies wat, waar en wanneer goederen binnenkomen en vertrekken. Ons systeem stuurt bovendien automatische voorraadlijsten op momenten dat u dat wilt en naar wie u wilt. Dit kunnen wij maandelijks, maar ook wekelijks of zelfs dagelijks doen.

EDI-verbindingen

Het ontzorgen van uw supply chain is één van onze taken. Door een EDI verbinding op te zetten tussen twee netwerken kunnen we een aantal processen optimaliseren. Denk eens aan:

  • Tijdsbesparing
  • Standaardisatie
  • Voorkomen van fouten
  • Procesveiligheid

Warehousing met RF-Scanning

Om de goederenstromen zo optimaal te laten verlopen maken wij gebruik van RF scanning. Elke locatie is voorzien van een label zodat wij exact weten welke goederen waar staan en wanneer deze zijn binnen gekomen. Het systeem is zo ingericht dat wij tevens een groot scala aan labels van klanten kunnen lezen.

Webportal

Via onze webportal is een diversiteit aan rapporten beschikbaar. Het is erg makkelijk om de ingegeven order terug te kijken evenals de actuele voorraad. Wat ook niet geheel onbelangrijk is, is dat dit systeem Monkeyproof is. U heeft uw gegevens altijd ter beschikking en hoeft zich geen zorgen te maken dat u iets verkeerd doet in de software.

Voordelen gebruik webportal:

  • Geen kosten
  • 24/7 beschikbaar
  • Gebruiksvriendelijk
  • Altijd en overal toegankelijk via Internet